حميدرضا پگاه: «آواي باران» پاسخگوي سليقه و ذائقه داستاني مردم بود
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۳۱۶۱
خبرگزاري آريا- حميدرضا پگاه با اشاره به پايان بازپخش سريال «آواي باران» از شبکه آي فيلم، دليل اقبال عمومي نسبت به اين سريال حتي در پخش دوباره آن را توجه به سليقه داستاني مخاطب تلويزيون توصيف کرد.
به گزارش روابط عمومي شبکه آي فيلم ، سريال «آواي باران» در شبهاي گذشته مهمان آيفيلميها بود و مخاطبان بسياري را درگير ماجرايش کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اين بازيگر سينما و تلويزيون افزود: واقعيت اين است که ما بازيگران به عنوان بازيگر در وهله اول انتخاب ميشويم و اين را بايد بپذيريم و من براساس اين پيشنهادات به سمت سينما و تلويزيون رفتم. البته اين را هم بگويم که ترجيح ميدهم هر کاري را بازي نکنم و نقشي را بپذيرم که به اصطلاح به من بيايد. هر چند آن نقش، کوچک و جزيي باشد. در واقع دوست دارم نقشي را بازي کنم که مناسب من باشد و لحظات نقشم را بشناسم و طوري تلاش کنم که باورپذير شوند.
وي در ادامه عنوان کرد: نقش بايد چالش برانگيز و مناسب باشد. اعتقادم اين است که لزوما نقش معتاد و يا يک مريض رواني را نبايد بازي کنم که ديده بشوم بلکه نقشي را بايد بازي کنم که باورپذير باشد و به اصطلاح آن نقش خوب از در بيايد. به نظر من برخي بزرگان سينما نقشهاي خيلي خاص بازي کردند ولي مناسب آن نقش نبودند. من فکر ميکنم در بازيگري فيزيک آدمها براي نقش خيلي مهم است و من نبايد توقع داشته باشم چيزي که به من نيايد را بازي کنم.
پگاه درباره چگونگي ورود به دنياي بازيگري گفت: در شبکه دو دستيار تهيه کننده بودم و مسعود فروتن پيشنهاد بازيگري و نقشي در سريال «ضلع ششم» به من داد. پس در واقع به صورت تجربي وارد عرصه بازيگري شدم ولي سعي کردم در اين هنر خودساخته بشوم. به همين خاطر کلاسهاي فن بيان و بدن رفتم. سعي کردم هر چه کتاب درباره بازيگري است را بخوانم و در حد وسعم ياد بگيرم و تمام تلاشم اين است که درست بازي و اجرا کنم.
بازيگر سريال «آواي باران» از استقبال مردمي از اين سريال نيز اينگونه ياد کرد: به نظر من استقبال مردم از سريالهايي مثل «آواي باران» به اين دليل است که وقتي اين کارها قرار است ساخته شود، ابتدا سليقه مردم را در نظر ميگيرند. خيلي از آثاري که مورد استقبال مردم قرار نميگيرند فقط و فقط به اين دليل است که سليقه مردم را در نظر نميگيرند و شروع به ساخت آن مي کنند و خيلي از سريالها سليقه مردم نيست.
وي همچنين گفت: وقتي نقش «طاها» را در «آواي باران» به من پيشنهاد دادند، ابتدا خيلي نگران آن بودم زيرا طاها از من 10-12 سال بزرگتر بود و نگران اين بودم که نتوانم نقش را باورپذير کنم. اما وقتي فيلمنامه را خواندم اين شخصيت براي من خيلي متفاوت بود و همچنين کارگردان اين کار «حسين سهيليزاده» يکي ديگر از علتهاي پذيرفتن نقش طاها بود. من يک سابقه همکاري با ايشان را داشتم که کار مناسبتي ماه رمضاني «آخرين گناه» بود. در آن کار هم نتيجه خوبي گرفته بودم و همين باعث شد پيشنهاد بازي را با اطمينان بيشتر بپذيرم.
پگاه از اهميت بازخورد مردمي براي کارگردان اين سريال نيز گفت: به ياد دارم در زمان تصويربرداري سريال «آواي باران» حدود يک سوم کار ضبط شده بود ولي آقاي سهيلي زاده ميخواستند بازخورد کار را ببينند و سپس ادامه کار را ضبط کنند. حتي بازيگران آواي باران تا زمان پخش آخرين قسمت از اتفاقات دقيقي که در آن سريال ميافتاد خبر نداشتند فقط ديالوگ ها را به ما ميدادند. حتي فيلمنامه قسمت آخر را ندادند که براي ما هم جذاب باشد.
حميدرضا پگاه که اکنون در حال بازي در سريال «گيلهوا» است، فضاي داستاني کار را در بستر جنگ جهاني اول و دوران ميرزا كوچكخان جنگلي عنوان کرده و اضافه کرد: نقشي كه در اين سريال دارم بازسازي نقش يكي از ياران ميرزا كوچک خان است، قصه بيشتر در خانوادهاي ميگذرد كه من نقش پدر آن خانواده را بازي ميكنم که كاراكتري به نام محمود خان است و اميدوارم در زمان نمايش مورد استقبال تماشاگران قرار بگيرد.
منبع: خبرگزاری آریا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
به گزارش همشهری آنلاین، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت ۲ میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقهای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ۵» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ۶» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.
کانال عصر ایران در تلگرام